(4K) Sony Playstation 5 - Hardware

Opublikowany 27 lis 2020
sub: bit.ly/2staazF
wesprzyj mnie na: patronite.pl/nrgeek
I druga konsola nowej generacji zawitała na rynku. Sony Playstation 5, to fajnie przemyślany sprzęt w dość odważnym designie. Czy godnie zastąpi Playstation 4, które dało nam tyle radości? Wreszcie jak sprawdzi się DualSense który dodaje nowe funkcje wibracji. Zapraszam!
#playstation5 #sony #ps5
Obrażanie mnie lub bezpodstawne oskarżenia o jakiejkolwiek treści = ban
Podobało się? Daj łapiszona w górę, motywuje mnie to do dalszej pracy. Dzięki!
Zapraszam także do oglądania moich innych filmów.
Ponadto znajdziecie mnie na facebooku gdzie będzie trochę więcej nowych informacji, także śmiało możecie "lajkować" albo i nie :) Wybór należy do Was
Napisz do mnie: nrgeek00@gmail.com
Fejsbuczek: bit.ly/2kPiLdZ
Instagram: bit.ly/2lUZIz8
Twitter: bit.ly/2lZpYbO
Płyta Kamikaze - Ostatni Raz: bit.ly/2mma2Ar
Geekowskie koszulki: bit.ly/2moeHlt
Twitch: bit.ly/2m00dYA
Oficjalna grupa NRGeekowcy: bit.ly/2lUra00
Witajcie na kanale NRGeek, znajdziecie tutaj recenzje, opisy sprzętu, pogadanki o latach przeszłych. Mój kontent jest nacelowany głównie na gry: retro, 2D, 3D, strzelanki, horror, przygodówki, fps. W zasadzie gram we wszystko co mi się podoba jak i co mi się nie podoba o czym możecie się dowiedzieć z serii w której omawiam najgorsze, najsłabsze i najgłupsze gry. Poza tym jestem ukierunkowany na fajne gry, nie tylko najnowsze, ale też stare gry które uwielbiam. Czego nie znajdziecie na kanale? Raczej nie ma co liczyć na minecraft, fortnite, league of legends, csgo czy dota, również gameplay nie jest moim ulubionym formatem, Zapraszam do subskrypcji i komentowania filmów które Wam się podobają lub nie - NRGeek

Komentarze

  • Ale to są jebani oszuści i krętacze, masakra. Sam kończę przygodę na XO, bo nie widzę sensu w "nowych" grach - same odgrzewane kotlety, zglitchowane kaleki, proces produkcyjny zaplanowany na kolanie, cykl wydawniczy zdecydowanie za krótki, monetyzacja, mikropłatności, coraz częstszy model pay to win. Gry z budżetami pow. 100mln $ a jakość o wiele gorsza. I jeszcze ten wygląd PS5... Ktoś zdecydowanie przedawkował, coś.

  • czasy się zmieniają spiewał Dylan Bob. Kiedyś może zrobią koło, niby hula hop.

  • 10,28 -> to dziesięć i dwadzieścia osiem setnych !

  • dupy nie urywa

  • Nie mogę słuchać tego seplenienia...sorry

  • Wczoraj byłam w Łódźkim CEXIE Xbox seris X 3500pln kurwa a niby PS5 brakuje i wokół tego guwnobża tworzona

  • "Czy kolejny raz Sony dowiozło konsolę, która godnie będzie prezentować nową generację?" No właśnie sęk w tym, że w ogóle tej konsoli na całym świecie Sony nie dowiozło :-O

  • Warto dodac ze te usb z przodu nie laduje pada w trybie uspienia!

  • Co to za gra w 6:15?

  • kupię ją z jakiś czas jak będzie oczywiście zakup mozliwy. :)

  • te triggetry to oczywiście widzę w wyścigach zastosowanie będzie mega :)

  • Ta bryla jest zwyczajnie przepiekna ..... Idealnie mi pasuje do mebli i sprzetow. Proponuje co dwa dni przejechac sucha mikrofibra

    • Idealnie mi pasuje obok kibla, albo w kiblu

  • Ja na razie jestem mega zadowolony :) skoku jak z ps2 na ps3 już chyba nie doświadczymy ale zapowiada się naprawdę fajnie, no i ten pad to absolutne mistrzostwo świata :) no i czekamy na materiał o RT na konsolach

  • Ajj NrGlonie jesteś najlepszy

  • Sony zrobilo jakas kpine. Na allegro Janusze sprzedaja konsolne po 4-5 k w sklpeach brak towaru. Zart marketingowy.

  • Co to za cyperpunkowa gra z materiału?

    • @Marcus Frost Dziękuję za odpowiedź

    • Observer

  • Poza tym, że dysk jest lutowany to jest kilka kwestii dodatkowo do omówienia. Po pierwsze możliwość dołożenia dysku NVMe. No niby jest, ale na tą chwilę włożenie jakiegokolwiek dysku blokuje proces uruchamiania konsoli. Niby slot MVMe jest przygotowany do dysków różnej długości to znając politykę Sony będzie tam można włożyć tylko dyski licencjonowane. Nie zdziwiłbym się, że prawo do produkcji dysków dostaną tylko niektórzy producenci i dysk będzie musiał mieć chip z kluczem aby sparować go z konsolą, pewnie tylko jedną czyli tylko na stałe. Jaka będzie polityka cenowa? Trudno przewidzieć. Sony ma asa w postaci polityki konkurenta. Dysk rozszerzeń do XSX o pojemności 1TB produkcji Seagate kosztuje 1000 zł czyli połowę ceny konsoli. Druga rzecz: Playstation Plus Collection: powiedziałeś, że gry są w wersji spatchowanej. God of War też? Czy ma FPS na poziomie 60 kl/s? Trzecia sprawa: kompatybilność pada. Pad od PS4 zadziała tylko w grach od PS4. Jeśli ktoś ma PS4 i chce zagrać z qmplem w coś nowego to musi kupić drugiego DualSense. Podobno pad od PS5 działa z na PS3. Jeśli to prawda to tylko czekać aż Sony zablokuje to dodając do PS3 jakąś łatkę ;) Kolejna rzecz (ale to tylko plotka, jeszcze nie sprawdzona czekam na swój egzemplarz PS5): jeśli ktoś ma PS Vita prawdopodobnie nie zadziała opcja remote play ps4. Konsola przenośna od Sony oferowała tą opcję dla PS3 i 4. W wersji PS5 ma nie działać wersja również dla gier we wstecznej kompatybilności. PS5 nie może po prostu udawać dla PS Vita starszej generacji stacjonarnej. Szkoda. Ja mam PS Vita i bym się cieszył gdyby jednak działało.

  • To jak to jest z tym God of War? Jak go zainstaluję z Collection to nie będzie trybu 4K i 60 fps? Muszę mieć grę na nośniku?

  • Ja mam konsole ale w sumie czasu brak.zeby grac , miles nie urywa.. konsola wyglada super ale brak.exow to bolaczka

  • NRGeeku mógłbyś w końcu wyluzować i przestać pluć na Sony za to, że cię wyjebali z roboty.

  • Jeśli kupię Cyberpunka na PS4 i zacznę grać a później przyniosę dane na PS5 to czy będę mógł kontynuować rozgrywkę, czy będę musiał zacząć od nowa?

  • 0:26 plesteszyn pieńć

  • Pytanie czym tu się podniecać. Gry wyglądają podobnie + parę bzdetnych efektów i brak nowych gier. Po co się na to tak rzucać?

  • PODNIECASZ SIĘ JEBANYM KLOCEM XBOX A PS5 ŚREDNIO CI SIĘ PODOBA. POWINIENEŚ ZAPIERDALAĆ NA GALERZE O KSZTAŁCIE XBOXA ŁYSY BARANIE

  • Czy można grać na padzie po kablu usb podpiętym do konsoli? Czy da się wyłaczyc wifi i bluetooth?

  • Granat ostatecznego rozpierdolu... niestety nie dostępny dla szarego zjadacza chleba...

  • Jest niedziela rano, czy NRGEEK owi cos sie stalo? Zadnego filmu?

  • Nie chyba jedna z największych bo ile miałeś konsol takich rozmiarów? Największa konsola. Kropka.

  • Z RT nic dziwnego gdy sama konsola kosztuje mniej niż karta która obsługuje RT

  • Gdyby tylko MS wydał teraz jakiegoś AAA exa, mogły mieć bardzo dużą przewagę w tej generacji

  • Jedyny minus dla mnie to brak obsługi 1440p, co ich tak to boli?

  • 8:23 ktoś poda tytuł gry? Z góry dzięki

    • Znalazłem, Observer

    • Tez wlasnie jestem tego ciekaw, bo wyglada dobrze a nie kojarze

  • masz dużo znajomych na psn i czuje się z tym źle :(

  • Oj, żeby chociaż wyprzedanie się konsoli ps5 było przyczyną wyłącznie wiernych fanów, a nie scalperów.

  • Jedna rzecz trzeba sprostować. Nie wiem czy już ktoś o tym pisał ale gry w watchdogs po upgradzie nie trzeba zaczynać od nowa. Wystarczy wgrać zapis gry w wersji na ps4 do chmury ubi i na ps5 ja pobrać.

  • Czekałem na Twoją recenzję...

  • Powinni zrobić wersję 3 t dyskiem SSD

  • Jest w końcu, ile można było czekać na św Krzysztofa, od niego teraz zależy czy zakupię nowego ps, czas obejrzeć. Pozdrawiam serdecznie

  • A wie ktoś kiedy będzie premiera ps5?

    • @british football lion Ja też, bo teraz to z dostępnością to jakaś kpina jest, a jeszcze bezczelnie nazywają to premierą.

    • @Patryk777711 To zależy od Sony ile wypuszczą, kurwa nie zdziwiłbym się jakby w kwietniu byłyby normalnie dostępne.

    • @british football lion Wiem, pytam kiedy będzie prawdziwa premiera, nie ta szopka 19-tego.

    • @Patryk777711 Premiera w Polsce była (również na całym globie) tylko idioci z Sony Zamówili za mało konsol na rynek.

    • @british football lion Kiedy będzie premiera za granicą?

  • Fajnie, szkoda tylko że ps5 są tylko dla recenzentów.

    • @Marek Poza tym co to za premiera, jak już ponoć była i konsoli nieda się kupić.... Ja przespałem czy Sony? Bo z tego co mi wiadomo premiera jest po to by już kupować... czy ja coś pomyliłem?

    • @Marek Gówno było dostępne, próbowałem zamówić preorder ze 30 razy i gówno.

    • @Patryk777711 No przespałeś ja bez problemu zamówiłem kiedy wyszły preordery. Wyobraź sobie, że były cały dzień na stronie.

    • @Marek Przespałem? Czlowieku 19 tego od 9 do 18 odświerzałem strony wszystkich oficjalnych sklepów!!!!!!!!!!! Co dzienie godzinami siedzę do teraz!!!!!!!! Co ja kurwa przespałem!!!!!!! Puknij się w czoło! Nic nie przespałem to premiera była do dupy, właściwie to jej nie było!!!!!!!!!!!

    • @Patryk777711 nie do dupy tylko przespałeś możliwość zakupu. Nie wiń Sony za swój błąd 🤷🏻‍♂️

  • PC I tak lepszy

  • Jak dla mnie, laika konsolowego niczym mnie ta konsola nie urzekła ani nie zainteresowała - no tylko demon souls, ale kij Wam w dupe, nie dam za grę 350zl i nie kupię dla niej konsoli. Także no mnie sony nie zachęciło do zakupu i nie mam w planie kupienia tej konsoli, skoro na ps4 są piękne gry i tyle ich jeszcze przede mną bo samą czwóreczkę posiadam trochę ponad rok, więc po co mi się przesiadać na inny sprzęt ? dla mnie to nie ma sensu.

  • Dysku nie mozna wymieniać, tylko rozszerzyć

    • @nexus 123 a co ty chcesz dolozyc do dysku? Ekstra klastry??? Amoze uklady pamieci ssd przylutować zastanow sie co piszesz

    • Rozszerzyć to znaczy dołożyć do dysku a nie włożyć nowy

    • @David Slezak co niemożliwe? Rozszerzy to znaczy dorzucić do slotu m2 ktore posiada konaola, w tym momecie nie ma tak szybkiej pamieci ktora by dzialala na ps5 i jak narazie jest zablokowane systemowo, ale jest to mozliwe, chyba ze zle rozumiesz rozszerzyć

    • Niemozliwe

  • Teraz już nawet niektórych tytułów nie ruszam jak widzę ze dostaną 60fps na PS5. Potencjał jest ogromy, tylko czekać na tytuły od Sony.

  • 2:20 gpu ma 10 całych i 28/100 tflops a nie jak powiedziałeś 10 i 28/10.

  • Przepraszam, musiałem zatrzymać film, bo gdy usłyszałem "28 dziesiątych" nie mogłem się dalej skupić 🤭

  • pytanie czy te updatey do wersji PS5 sa opcjonalne to znaczy mamy opcje ich nie pobierania? czy to cos jak patche gdzie jesli wlaczymy ich automatyczne instalowanie pobiora sie bo tak. Swoja droga jest opcja wylaczenia auto instalowania patchy? To co zrobilo Sony jesli chodzi o gry i niejasnosc jak to dziala w stosunku jak robi to MS pcha mnie mnie w strone konsoli od MS. Ale to tylko moj prywatny wybor, to na czym gramy ma mniejsze znaczenie grunt to dobrze sie bawic!

  • Krzysiek, dawaj film o RT na konsolach :)

  • Nrgeek dlaczego VR nazywasz garnek? ❤️

  • Dobra recenzja. Poza tym wyglad PS5 to dla mnie porazka ale sa gusta i gusciki, kurde gabaryty to przegiecie. Oby wyszla wersja slim.

  • Nie rozumiem tego z tym god of warem jeśli dają go i tak wplus colection.

  • Recka super ale niestety jest to konsola której w sumie to jakby nie było a w gratisie informacja że w sumie to nie ma na nią gier więc nawet nie warto jej szukać - istne cudo technologiczne prosto od Sony. Całe szczęście jest Xbox Series X który w tym roku zaskarbił moje serce i Game Pass który zamiótł w sumie w moich oczach Playstation i jego kupowanie po kilka razy tych samych tytułów. Co do samego PS5 to może kupię jakąś wersję slim czy tam ultra slim na koniec generacji do ogrania tych kilku exów od "Naugty Dog" czy jakiś "God of War" o ile coś wyjdzie nowego w ogóle z tych stajni.

  • Jestem ciekaw jaki będzie kabaret z GTA V, gdzie 7 letnia gra wychodzi wersja na PS5 za 70$

  • Nie ma days gone w ps collection? myslalem ze bylo pokazane w teaserze

  • Zakupiłem Moralesa na Ps4 Pro, czyli na Ps5 odbiorę odpowiedni patch za Free?

    • @NRGeek Ja kupiłem na płycie. Z tego co czytałem Sackboy ma mieć utratę także w wersji cyfrowej bo przy grze pisze PS4 i PS5.

    • Miałem dokładnie ten problem www.reddit.com/r/PS5/comments/jxa2ya/upgrading_miles_morales_digital_ps4_version_to/? dlatego kupiłem spidera na płycie

    • Jeszcze raz zerkne ale z tego co widziałem, gra z.ps4 się odpali na ps5 ale bez raytracingu, mówię o wersji cyfrowej, update do wersji RT kosztuje osobno, ale to sprawdzę

    • Nie wprowadzajcie w błąd. Jeśli kupiłeś Moralesa na ps4 to po wlozeniu go do ps5, będziesz mógł za darmo pobrac nextgenową wersje Moralesa na ps5. Podobnie jest z Assassinem, Watch dogsami, Dirt 5 itd.

    • @NRGeek rozumiem ze Sony chce wiecej naszych pieniedzy, ale niestety z takim podejsciem to obawiam sie ze czesc graczy moze kupic XSX do tego game pass i bedzie grane. Fakt moze nie w super nowe gry do tego mozna dokupic jeden z tytulow startowych multiplaformowych na XO i pobrac darmowa latke na XSX. A jak juz Sony ogarnie co jak i wyda exy ktore moze takich graczy zainteresuja to co za problem zmienic konsole czy tez moze dokupic druga. Ja w tej generacji postawie na XSX - sprawa jest prosta 90% ogrywanych gier to u mnie multiplaformy.

  • 👍

  • PS5 z pewnością kupię za jakieś pół roku - preferuję poczekać, aż wszystkie problemy z pierwszymi egzemplarzami zostaną zażegnane :)

  • Jest tylko jeden szkopuł odnośnie PS5 - temperatury pamięci. Nie wróżę długiej żywotności tej wersji PS, gdy pamięć osiąga 90 stopni - problem jak dotychczas nakreślił jedynie GamersNexus, lecz nie jest to kwestia pojedyńczej sztuki, a całej rewizji, ponieważ odpromiennik ciepła nie ma żadnego kontaktu z pamięciami. To najgorętszy element całej konsoli - mały, stąd niemal niewidoczny na termo kamerkach, a jednak mający olbrzymie znaczenie - i przy takich warunkach na 100% nie pociągną długo. SONY musi wypuścić nową rewizję albo wersje PRO, jeśli tego nie zrobi i ludzie dalej będą kupować WADLIWĄ rewizje, później nie wyrobią się z reklamacjami.

    • co sie nie wyrobia? jesli to podziala u wiekszosci graczy ktorzy hardcorowo nie graja ciut ponad 2 lata to po gwarancji/rekojmi i zostajesz z uwalonym sprzetem. Malo to sprzetow ma/mialo tendencje do psucia sie w 3cim roku uzytkowania. I co wtedy zrobi uzytkownik ktory juz ma biblioteke gier na PS5 (a juz szczegolnie w cyfrze)? - pojdzie grzecznie do sklepu i kupi kolejna konsole LUB - wkurzy sie niepomiernie, przelknie gorzka pigule i jesli konkurencja okaze sie dzialac lepiej kupi konsole konkurencji (jesli moze zyc bez exow od Sony) No chyba ze te temp dojada pamieci duzo szybciej. ale zakladam ze tutaj czas dzialania bedzie wprost proporcjonalny do czasu uzywania konsoli, oraz zalezny od dlugosci pojedynczej sesji. milego grania!

  • Super ;) to może na święta będą w sklepach ... Następne święta xD

  • Cieszę się NRzboku, że masz już PS5👍

  • To prawda że padem od 4 nie pogra się w gry z 5?

  • "Wkładamy płytkę do nośnika" BTW ceną i dostępnością PS 5 również nie grzeszy. Jednak historia PS4 i Xbox One przypomina mi bajkę o żółwiu (PS) i zającu (XBOX)

  • Dualsense jest zajebisty

  • Dysku fabrycznego nie wymienisz, jest na stale wlutowany w płytę główną

    • @Tomasz Wilk Jeszcze nie, ponieważ sony nie wspiera takiego rozwiązania ale nad tym pracują.

    • @Mruczyslaw Tak ,ale gier z ps5 nie uruchomisz na tym dysku .

    • Tak, ale na boku konsoli jest wolny slot na drugi dysk M.2 NVMe. O tym też nrgeek nie wspomniał.

    • No właśnie , chciałem też o tym napisać , jak można robić materiał i się nie przygotować .

  • Wszystkie ciecie influencery od siedmiu boleści dostali a ty nawet kupić nie możesz bo puste sklepy

    • @x Apacz xD Dobra!!!

    • @ZaJaRany Ja bez jebania z zabawkami ogarne kałesze od czeczenów zasadzimy sie w krzakach pod ciechocinkiem

    • Do tej akcji biorę szwagrów. To już jest nas 4:D

    • @x Apacz Spoko!!! Gdzie mam być i o której?!?! Mam gazówki. Brać?

    • @ZaJaRany Ja toco ogarniamy ekipe i napad na dliżans z konsolamiXD

  • OOOOOOOOOOOO czyli jak kupie digital to nic straconego ? Bo jezeli nie pogonie ps4 to bede mogl na niej instalowac gry potem zgrac na ps5 i bedzie trybilo ?

  • 2:25 w tym momencie yt na telefonie stwierdza, że zablokuje możliwość oglądania w fullHD i max jaki mogę ustawić to 480p -_-

  • Ja już adapter do vr posiadam przychodzi z Hamburga🙂

  • Jak już to dysk będzie można dodać a nie wymienić

  • Super materiał, chętnie oglądnął bym technikalia RT w konsolach, jak to dokładnie wygląda w porównaniu z PC

  • Looo... Obudzil sie

  • Chciałbym zobaczyć, jak przed nagrywaniem czyścisz stół, żeby ładnie wyglądało :D

  • 0:20 Widzę tutaj, że za tech demo posłużyło "coś" inspirowane automatami do obracania wykładzin w Lerła Merlen :D

  • Ale skurwysyństwo z tym GoWem. Moja ulubiona gra chyba wszechczasów i teraz muszę zapierdalać po wersję pudełkową żeby móc pograć po ludzku

    • @K3PS00N rozumiem, co masz na mysli. Niemniej nie oszkujmy sie wybierajac konsole wiemy mniej wiecej na co sie godzimy a generacja PS4/XO nie byla od startu jakas porywajaca. Obecna tez odstaje odstaje od PC ale samo GPU to cena wieksza nizli konsoli. Patrzac na statsy steam i sprzet tez wiele osob gra na zimniakach pewnie tnac ustawienia. Wiec co komu pasuje co kto lubi. Mnie w GoW przeszkadzal uber waski FoV. bardziej nizli rozdzialka czy 30fps. Niemniej to co zrobilo sony uwazam za porazke. Bo jak widac gra moze osiagnac 4K @60fps. Sprzet ma dla mnie drugorzedne znaczenie granie i fun z niego to jest cos co sie liczy. Powyzsze nie znaczy ze nie doceniam wiekszej rozdziaki czy lepszego frame rate - doceniam. W tej generacji pewnie wezme XSX (jak juz bedzie na luzie dostepny) mniejsza bryla (szwedzki minimalizm) jak znalazl bedzie do 27" monitorka 1440p. I granie jesli tylko bedzie plynne bedzie dla mnie ok. milego grania!

    • @mravg79 Gra to jedno a sprzęt to drugie. To że się dobrze bawiłem nie zmienia faktu że ten niski framerate bardzo mnie irytował. O rozdzielczości 1080p nawet nie wspomnę. Kiedy na komputerze grę się w 100 klatkach w 1440p a potem odpala się PS4 to oczy aż krwawią

    • nie po ludzku bo ogrywajac ja na PS4 grales w 30fps pewnie i nie przeszkodzilo to Tobie w wysokiej ocenie gry. Raczej grac z moca ktora oferuje PS5 a i to tylko jesli nie pobierzesz patcha. Tutaj zagranie Sony uwazam za marne. Bo skoro cos dziala w 60fps to po to co to sztucznie ograniczac?

  • Koń zwalony, NRgeek obejrzany

  • Szczerze to ja mam w dupie jakieś smaczki graficzne typu "Lepsze oświetlenie, odblask czy odbicie w szybie". Gra ma ładnie wyglądać i ma działać bez żadnych zacięć. Jakiś tam Ray Tracing, nie jest mi szczególnie potrzebny. Konsole i tak od czasów PS3 są daleko daleko w tyle za komputerami i żeby chociaż dogonić PeCety technologicznie to musieliby mieć chyba kraty graficzne, ramy i resztę bebechów z przyszłości. To może wtedy by się im udało być na przodzie choć przez chwilę. No a co do kupna, to ja poczekam, i tak rok temu kupiłem PS4 Slim więc nie mam zamiaru przepłacać bo po pierwsze to co ktoś niżej napisał że pierwsze egzemplarze zazwyczaj mogą być wadliwe (i przeważnie były), i tak ich nie ma na razie w sklepach, dwa że pewnie gdzieś za rok wyjdzie wersja Slim PS5 więc nie napalam się na tego wielkoluda. A trzy to że mało jest obecnie na niego tytułów żeby mnie zachęcić.

  • Czy tylko ja ni uja nie widzę różnicy w jakości grafiki pomiędzy PS4 a PS5? Idealnie to widać na przykładzie God of War popatrzcie na drzewo czy klatę Kratosa... żadnej różnicy.

    • @CocoAustinify no to jak słabo widzisz to różnicy i tak nie zobaczysz, gr

    • @Adigz no dla mnie w takim God od War roznica byla by w klatach na sekunde bardziej nizli jakosci grafiki. Nie mam problemu z 30fps ale jesli tylko moge to wybieram 60fps oczywiscie jesli nie musze (PC) zjechac z ustawieniami do jakis dramatycznie niskich wartosci, wtedy godze sie na kompromis ustwienia wyzsze i 30fps.

    • @Michał U Ja mam dodatkowo ten mankament że chyba przez znaczą wadę wzorku ,, nie doceniam" różnicy w jakości klatek na sekundę dla mnie 30 czy 60... jeden pies

    • Może dlatego że nie ma różnicy? PS5 odpala gry we wstecznej kompatybilności z PS4 Pro. Jak chcesz zobaczyć różnicę to sobie zobacz porównanie w chociażby nowym NBA.

    • Mam to samo. Przeskok między PS1 a PS2 był ogromny. Między PS2 a PS3 też był ten efekt wow. Pamiętam jak jeszcze EA pokazywało różnice między Fight Night 3 między PS2 a PS3. A teraz klatki, 4k i inne bajery i żadnego skoku jakości tu nie widzę.

  • Mariola pewnie zadowolona z okazji nowego klamota ;)

  • Wersja 'DIGITAL' XD

  • Chciałbym już położyć łapy na nowym sprzęcie, ale niestety trzeba czekać aż kiedyś znów pojawi się w sklepach. ;)

  • 9:20 nie tak ciężko. Wystarczy odpalić AC Syndicate. Co prawda gra działa dużo płynniej niż na PS4 Pro, ale cienie wariują tak bardzo, że granie w ten tytuł grozi wypaleniem gałek ocznych.

  • limitery klatek dla ps4 pro byly dodane zeby poprawic odbior bo ps4pro bylo za slabe zeby trzymac 60 a stabilne 30 lepiej wyglada niz skakanie miedzy 30-45 bez vrr, nie doszukiwal bym sie teori spiskowych ;d

  • 8:00 lub mało osób na razie korzysta, za jakiś czas serwery się zapchał i będzie to samo 😕

  • Wydaje mi się że teraz Sony nie usunie wstecznej kompatybilności jak z PS3. Trzeba pamiętać, że w pierwszej wersji tamtej konsoli dosłownie siedziała część bebechów PS2, i to dla tego w ogóle istniała wsteczna kompatybilność. Potem chcąc odchudzić konsole wyjęli z niej tamten komponent i została tylko kompatybilność z PSX. Nie jestem tego w 100% pewien, ale PS5 ma na tyle podobną architekturę co PS4, że wystarczy kompatybilność na poziomie software'u.

    • @BodziuM dzięki za sprostowanie, kojarzyłem, że emulacja była ale nie pamiętałem na jakiej do końca zasadzie. Co do sprzedawania gier któryś raz z kolei na nowej konsoli to już niestety życie, jeśli gra jest w jakiś sposób poprawiona i dopracowana to moim zdaniem zapłacić się należy, programiści za darmo tego nie robią, a jeśli nie potrzebujemy wersji ulepszonej to nikt nie każe kupować. Zresztą ludzie sami zadecydują portfelami

    • @MadMew było tak jak piszesz ale trzeba było kupować drugi raz to samo w PS Store, teraz zapewne niektóre tytuły jak chociażby GTA V będą sprzedawać po raz 3ci.

    • Nie było przypadkiem tak że późniejsze wersje ps3 obsługiwały gry z ps2 ale emulacją zajmował się już tylko główny procesor przez co kompatybilność była ale nie pełna?

    • Tak ps5 to tak naprawdę zakamufloewne ps4

  • Nrgeeku, Nrgiczku nasz kochany będzie może jakiś krapik w najbliższym czasie?

    • jak ogarnę się ze świątecznym nagromadzeniem tytułów to tak, mam do ogrania jeszcze AC Valhalla (mam już 70h więc myślę że już końcówka), Spiderman Miles Morales, potem może uda się wcisnąć crapa, bo zaraz potem wjeżdża Cyberpunk

  • Moment kiedy NRGeek mówi o PSPlus ,,same hity" a na ekranie jest Fallout xDD

    • @REVSON No fakt, te wątki LGBT są totalnie na siłę dane. Ale nie licząc tego to dla jest to gra roku, no może ewentualnie AC Valhalla też

    • @Xhoss00 Ja tam bym się nie martwił o Fallouta, do kategorii "najlepszych gier" wrzucono The Last of Us 2, które jeszcze wygrało ustawione "rozdania nagród" Golden Joystick.

    • @Adigz W to nie wątpię w końcu bo to naprawić potrzebna była masa ludzi gotowych do pracy xD teraz przynajmniej Microsoft będzie im przewodzić to może coś z tym zrobi

    • @Xhoss00 Z tego co wiem to hejt był na 76. Uwierz mi czwórka ma masę fanów.

    • @Adigz Tak samo to, że Ci się podoba nie oznacza że każdy lubi niedopracowane gry. Zresztą hejt na Fallout nie wziął się też znikąd

  • no dobra a co w wypadku gdy na ps4 mam gre na płycie, przenosze ją na ps5 w wersji digital. Skoro jest juz przypisana do ps5 to grę na płycie z ps4 moge sprzedać i będzie ona nadal u mnie działała?

  • Zawsze wolałem wygląd xow. Nie dało się kupić ps, kupiłem xss. Mała biała skrzynka. Latwe do włożenia w szafie, do wytarcia. Genialne. Ale się nie oszukuje, pojawi się ps w sklepach, pójdę i kupię

  • Dysku ssd nie wymienisz chyba że płytą główną. Jest w lutowana na stałe :)

    • @Big Brain a jak dysk główny padnie to konsola do śmieci :) Sony wygrało w tej generacji pakę Lays

    • @Big Brain którego jeszcze nie ma w produkcji

    • ale możesz dołożyć swój dysk NVME

  • Materiał zawiera błędy dotyczące kompatybilności wstecznej z PSVR. Kamera ps5 nie obsługuje VR - to robi tylko i wyłącznie kamera z ps4 z przejściówką Sony. To nie tak, że nie musimy kupować kamery ps5 - jej kupno w przypadku PSVR jest bezcelowe.

  • Chwila,chwila..Jak się kupi ps5 digital i gry z ps4 które mamy na płycie,przerzuci się z ps4 to odpalą się na beznapędowym ps5 ? Czyli nawet jak mam ps5 z napędem i przerzuce gry z ps4 na piątkę to nie muszę mieć płyty w napędzie by w nie grać ? :D Coś mi tu nie pasuje...

  • Jak niby chcesz wymienić dysk wlutowany w płytę główną? :)

    • Migomatem.

    • @Maciej Kobus jak dysk padnie to konsola na śmietnik, chociaż zapewne za czas jakiś Sony albo będzie masowo wymieniał konsole albo odblokuje slot żeby można go było używać jako główny nośnik, jak dla mnie Sony poleciało na łeb z tą generacją totalnie.

    • @Maciej Kobus wiem że jest taki slot ale w recenzji mówi o wymianie dysku

    • W PS5 jest dodatkowy slot M.2, ale na razie żaden dysk nie jest kompatybilny.

  • raytraysing jest software-owy, a nie sprzętowy jak na kartach RTX, więc gdy go włączymy zabieramy karcie naprawdę sporo mocy obliczeniowej i moc konsoli to okolo 5 Trflopsów a nie 10 jak podają.

    • @Karol Kules3 madka wiee że ćpiesz?

    • @Piotrek F Spoko , nie kupię konsoli, po za tym chciałem tylko udowodnić że konsole nie mają obsługi prawdziwego rt, a jest to tylko sztuczka gry, żeby ludzie uwierzyli w rt na konsolach tak jak w natywne 4k, które nigdy na ps5 nie będzie.

    • @Piotrek F Niezły oszołom xd

    • @Karol Kules3 graj sobie na ps5 z windowsem 10 w swoim swiecie plaskoziemcow, ja juz nie bede marnowal czasy na takie dysputy ;d

    • @Piotrek F Nie odpalisz, Tak samo nie odpalisz na ps5 z win10 watchdogsów z Rt, mówię o wersji pecetowej, po za tym na ps5 z windowsem 10, każda pecetowa gra jest nie grywalna, bo nie daje rady konsola.

  • A najgorsze jest to że ci co kupili konsole przedpremierowo nie dostali konsoli tylko karmę dla kota Kurierzy otwierali paczki i podmieniali towar Brawo kurierzy Teraz sony pójdzie na dno przez nas

    • @wiedźmin jezus Przecież to winna kilku kurierów którzy ponieśli konsekwencje a konsoli i tak by nikt nie dostał, bo wina leży po stronie Sony

    • Nic nowego

    • @K P Ale to nie zmienia faktu że kurierzy powinni zapierdalać na galerze do końca życia za coś takiego

    • jaki procent zamawiających dostał tę karmę? 0.001%? Piszesz jakby dotyczyło to każdego.

  • O, konsola widmo...

  • słabo wygląda RT w watch dogs, jakieś takie rozpikselowane to

    • Watch Dogs wbrew pozorom korzysta z bardziej odważnego RT niż Spiderman, wygląda gorzej ale jest tego powód. Spiderman ma odbicia w zasadzie głównie w oknach, a nie na powierzchniach połyskliwych (metal)

    • @Cugowski no to wina developerów, a nie konsoli

    • @Krystian optymalizacji? Pająk pokazuje, że się da zrobić to zgrabnie dla oka. Moc obliczeniowa jest na pokładzie

    • Co oczekujesz za 2300zł to nie pc za 5000zł

  • Dlaczego miałaby zniknąć wsteczna kompatybilność jeżeli nie polega ona na wywaleniu podzespołów poprzedniej konsoli jak to miało miejsce z PS2 i 3. Po za tym architektura procesora jest taka sama, a wsteczna kompatybilność jest pewnie na zasadzie tłumaczenia w locie kodu PS4 i interpretacja przez warstwę kompatybilności. Tak bynajmniej sądzę.

    • @Don Dec To coś jak maszyna wirualna, emulator x86_64 na maszynie x86_64 :D lub wine na linuxie.

    • według mnie kod jest ten sam ps5 jest coś jak lepsze pc - po prostu szybsze bebechy

  • Bardziej niż rozmiar ssd martwi mnie temperatura jaka osiąga ten dysk, Sony nie zadbało żeby założyć jakiś radiator a temperatury w granicach wytrzymałości dysku to lekkie nieporozumienie. Dodatkowo często pojawiający się problem to piszczące cewki, choć z tego co wiem Sony nie robi problemu z naprawa.

  • Odpaliłem niedawno poprawioną wersję Days Gone i jest obłędnie. Gra jak dla mnie dopiero w wersji na PS5 daje czystą przyjemność gdyż poprawiono nie tylko płynność ale też to co bolało mnie straszliwie w wersji na PS4, AI przeciwników i bugi. Sama konsola jest po prostu świetna na wielu poziomach. Od samego wyglądu, przez odświeżone menu po działanie. Xbox jeśli chodzi o gry, odstrasza mnie tą swoją masowością, przerostem formy na treścią. Wszystkiego dużo i niby taniej gdzie i tak nikt nie będzie miał na to wszystko czasu. Sony daje w tym temacie wciąż poczucie pewnej jakości i ekskluzywności. No i zawsze jakaś nowinka. Ten jeden kroczek do przodu.

    • no ale jak ktoś gra na konsoli w fifę czy w czołgi to np. xsx jest spoko ps5 jest bardziej dla kogoś kto lubi fajne single takie moje zdanie

  • Konsola wygląda zajebiscie i tak powinna wyglądać prawdziwa konsola a nie jak małe pudełko od zapałek

    • Jako pojedynczy sprzęt tez bardziej mi się podoba ps5, ale jak chcesz ją ładnie wpasować do mebli i tv gdzie większość rzeczy jest czarna? + ładnie wyglada tylko w pionie co tez przeszkadza.

    • a nie chodzi o zawartość, czyli gry? 4 nie rzucala się w oczy i mogłem ja spokojnie upchnąć za telewizorem. tu dostaje efekt designerskich popisów, a mi chodzi o gierki niz sam fakt posiadania produktu sony.